Nye RAV4

Helt SUV. Helt Hybrid.

2WD fra 397 800,-* (Utstyrsgrad: Life) AWD fra 499 400,-* (Utstyrsgrad: Style, pris på Life kommer i Januar)

Den er designet for å skille seg ut og bygd for å tåle mye. Den nye RAV4 er har et robust utseende mens kupeen er preget av presist monteringsarbeid. Den høye sitteposisjonen gir føreren full oversikt og god kontroll. Kupeen er svært rommelig, komfortabel og er utformet med omtanke. Takket være den nye 2,5 liters Hybrid Dynamic Force-motoren, har RAV4 høye ytelser under alle slags forhold.

Nå er nye RAV4 2019 her

Nå er det åpnet for salg av vår nye RAV4. I Norge vil den komme i 2WD og AWD, men først ute er 2WD. Denne er leveringsklar i løpet av februar og vil ha en startpris på kr 397 800. I løpet av April vil AWD-i være leveringsklar, prisen på de to laveste utstyrsgradene kommer i januar.
Ønsker du et biltilbud på RAV4 fra din lokale forhandler, ta kontakt her:

Vi velger hybrid

Vår hybridhistorie starter i 1997 med den banebrytende Toyota Prius. Den ble berømt for sine miljøvennlige egenskaper og inspirerte innovative bilkjøpere som så potensialet i teknologien. I dag er vi stolte over å være ledende innen hybridteknologi med mer enn 20 års erfaring. Ikke bare har vi et av de reneste og mest effektive modellutvalgene som finnes, våre biler er dessuten stilige, smidige og fleksible.

Toyotas hybrider er stillegående - med god grunn. Hvor lite motorstøy det er må oppleves. Det bidrar til høy komfort i kupeen - når du ønsker det. Men den nye RAV4 har også store krefter i reserve slik at du kan kjøre aktivt og sportslig og utnytte bilens egenskaper på veien. Med alle forbedringene og videreutviklingen som nå er inkludert i RAV4 vil du få en helt ny opplevelse av hybridteknologien.

En hybrid-SUV uten kompromisser

Miljø får stadig sterkere fokus over hele Europa, og spesielt i byer. Toyotas tilbud av selvladende hybrider er et miljøvennlig transportalternativ. Vår spesielle hybridløsninger kombinerer lave utslipp med mulighet for å kjøre opp til 50% av den daglige pendlingen til og fra jobben på elektrisk energi alene - og uten at du stadig vekk må koble bilen til strømnettet.

Den nye hybridløsningen i RAV4, Hybrid Dynamic Force, har en 2,5 liters bensinmotor med 4 sylindre i kombinasjon med elektrisk(e) motor(er). Kombinasjonen sørger for solid trekkraft i alle hastigheter. Maksimalt dreiemoment til bakhjulene er økt fra 953 til 1.300 Nm. Det merker du når du har behov for å akselerere og ved kjøring på løst og glatt underlag.

Momentet til bakhjulene er økt betydelig og fordelingen mellom for- og bakhjul kan justeres opp til 20:80, avhengig av veiforholdene. Det gir svært gode ytelser uten kompromisser og gir deg en følelse av å beherske alle slags forhold samtidig som det bidrar til masse kjøreglede.

Og som om det ikke var nok, introduserer den nye RAV4 Trail Mode og AWD-i som sørger for enda bedre veigrep og kontroll. Ingeniørene har utviklet synergien mellom hybridmotoren og det innovative AWD-i-systemet. Du får alle fordelene med hybridteknologien i kombinasjon med kapasiteten til en fullblods SUV.

Sammen med alle disse forbedringene er også maksimaleffektet økt til 222 HK (DIN) i Hybrid AWD-i modellen, mens versjonen med tohjulstrekk er økt til 218 HK. Dermed senkes akselerasjonstiden fra 0 til 100 km/t til 8,1 sekunder. For føreren betyr det en mykere og mer linær akselerasjon fra stillestående og forbedret effektivitet i høyere hastigheter. Du har den kraften du trenger når du har behov for det.

Den nye RAV4 kan ta seg frem overalt. Med sine lave utslipp er den velegnet i bytrafikk og den har fartsressurser som passer motorveier, og kraft nok til å dra langt ut på landet der veiforholdene er krevende. Takket være filosofien med "ingen kompromisser" og omfattende teknologiutvikling stiller den med imponerende ytelser, effektivitet og kjøreglede.

TNGA (Toyota New Global Architecture): Nytt grunnlag for stadig bedre biler

TNGA er den nye plattformen for all fremtidig utvikling av drivverk og bilmodeller. Bruken av TNGA representerer en revolusjon for måten selskapet designer, konstruerer og produserer biler. Den er en integrert del av Toyotas misjon for å bygge stadig bedre biler som er stiligere, gir mer kjøreglede og er enda sikrere.

Den nye TNGA-plattformen er kjernen i de viktige elementene som tilsammen utgjør den nye RAV4 og som hever opplevelsen av bilen. TNGA-plattformen forsterker de kvalitetene Toyota har søkt etter for denne modellen. Den er trygg fordi den reagerer positivt på forstyrrelser, samtidig som den gir en følelse av stabilitet og oppleves naturlig fordi den reagerer intuitivt på input fra føreren.

Plasseringen og designet av drivstofftanken er ett eksempel på de utallige forbedringene. Den er konstruert helt og fullt på nytt for å bidra til bedre vektfordeling og bedre kjøreegenskaper. Samtidig som bilens totalvekt er redusert, er tyngdepunktet senket og chassiset stivere og sterkere. I sum gjør dette RAV4 bedre og morsommere å kjøre.

TNGA-plattformen har gitt Toyotas designere større frihet til å nå sine mål: Å skape en ny RAV4 med en tydelig SUV-karakter og styling som skiller den klart fra andre modeller i dette segmentet. Derfor har den nye modellen fått linjer og former som skiller seg ut og har et kraftfullt og individuelt preg.

Interiøret er raffinert med luksuriøse materialer som er myke å berøre, setene er komfortable og kupeen er godt isolert mot støy. Det er god benplass og høyde under taket og baksetet er bredere. TNGA-chassiset gir føreren en mer engasjerende sitteposisjon sammen med bedre oversikt over veien, slik det skal være i en SUV.

Også bagasjerommet er gjort større og har helt flatt gulv. Lengden er økt med 6 cm og volumet er økt med 79 liter. Disse forbedringnene gir enda større fleksibilitet og med baksetene nedfelt gir RAV4 nå plass til en 29" terrengsykkel uten at hjulene må tas av. Gulvplaten kan plasseres i to forskjellige høyder og er vendbar i tilfelle du må transportere noe som er blitt skittent.

Baksetene er delt 60:40 for å gi fleksibilitet og det er lastenett på begge sider av bagasjerommet som holder småting på plass. Håndtaket på bakdøren kan også fungere som knagg. Bakdøren åpnes og lukkes med en servomotor og har håndfri betjening.

"Den oppgraderte Toyota Safety Sense-pakken gir økt sikkerhet for deg, passasjerene dine og andre veifarende. Du får en bil med høyt sikkerhetsnivå, moderne og særpreget utseende og et raffinert interiør som setter et eksempel for hele denne klassen. Takket være den nye TNGA-plattformen, er en enda bedre bil her. "

Et gjennomført design - ut- og innvendig.

Laget for å gi kjøreglede og for den som vil skille seg ut.

Eksteriørdesign

Med rene og dynamiske linjer, kombinerer den nye RAV4 det robuste med raffinerte detaljer som skiller den fra andre.

Interiørdesign

Materialer av høy kvalitet og segmentledende standardteknologi i en kupé som er omhyggelig designet for å gi plass og komfort.

Det finnes sikkerhet og det finnes bekymringsfrihet

Toyota Safety Sense-teknologiene i den nye RAV4 tar førerassistanse til et nytt nivå. Det sørger ikke bare for å varsle deg om potensiell risiko, men det hjelper deg faktisk også med å reagere slik at risikoen reduseres. For å se noen av de nye aktive teknologiene og hjelpen de kan gi føreren, se nedenfor:

Galleri

Detaljer

2.5L HYBRID

HYBRID 2WD
HYBRID AW-i
Forhjulsdrift Firehjulsdrift
Automatgir Automatgir

MOTOR*

Hybridsystemets samlede effekt (hk/kW)
218/160 222/163
Maksimalt dreiemoment (Nm v/0/min)
221 V/3 600-5 200 221 V/ 3 600-5 200
Forbruk (l/100 km)§
0,45? 0,46?
Karbondioksid, CO2 (g/km)§
102? 105?

YTELSER*

0–100 km/t (sek)
8,4 8,1
Maks hastighet (km/t)
180 180

UTVENDIGE MÅL*

Lengde (mm)
4 600 4 600
Bredde (mm)
1 855 1 855
Høyde (mm)
1 685 1 685
Akselavstand (mm)
2 690 2 690
Bakkeklaring (mm)
190 190
Tilhengervekt med bremser (kg)
800 1 650

 

* avventer endelig typegodkjenning § blandet kjøring

? med 17" aluminiumfelger

AWD-i = Hybrid-elektriske firehjulstrekk-system

Vilkår

*Inkl. frakt- lev. og reg.omk. 11 900,-
Prisene gjelder fra 04.12.2018
Forbruk blandet kjøring, utslipp CO2 og NOx iht. NEDC Correlated: fra 0,45 l/mil, fra 102 g/km og fra 3,1 mg/km. Med forbehold om trykkfeil og prisendringer